Planning
Met amper 1 rit van 200 km gereden is het natuurlijk nog vroeg dag maar dat wil niet zeggen dat er niet mag gepland worden...
De eerstvolgende rit is normaal gezien voorzien voor zaterdag 10 december 2022 en is opnieuw een 200 km lange tocht maar deze keer met vertrek in Berlaar. Ik ga o.a. in Mol passeren...
In januari en februari 2023 volgen er normaal gezien nog twee ritten van 200 km maar waar ligt nog niet vast.
In maart 2023 zou dan een eerstvolgende grotere test volgen via een 300 km lange tocht met vertrek in Tervuren.
In april 2023 zou ik dan opnieuw een 200 km lange tocht doen (vertrek nog onbekend) want...
Op zaterdag 26 mei 2023 wordt Alken-Alken(D)-Alken georganiseerd, een... 600 km lange tocht!
Waarom eerst de 600 en niet de 400 km, hoor ik jullie denken? Wel, ten eerste is de rit die ik oorspronkelijk wou doen gepland op zaterdag 5 augustus 2023. Heel mooi qua timing maar het is de laatste 600 km van het seizoen. Dit betekent dat, mocht ik het voor diverse redenen niet halen, er geen herkansing volgt. Mocht mijn rit op 26 mei 2023 tegenvallen, heb ik achteraf nog enkele herkansingen...
Bovendien heb ik van enkele oudgedienden vernomen dat voor velen de 400 km mentaal zwaarder is dan de 600 km? Waarom? Wel, op de 600 km wordt er meer rust genomen en zelfs wat geslapen. De 400 km is eerder een lijdensweg in een stuk door.
Stel dat dit alles lukt, dan volgt er in juni 2023 opnieuw een 200 km en op 29 juli 2023 de laatste grote test met Lier-Bastenaken-Lier, een tocht van 400 km...
Als en enkel als dit alles gelukt is, zouden er in augustus, september en oktober nog drie 200 km volgen.
Dit is de planning zoals ze nu in hoofd en lichaam zit. Zoals eerder gezegd gaat de fysieke paraatheid maar zeker ook het weer bepalend zijn. Ik heb voor mezelf al uitgemaakt dat ik geen ganse dag in de gietende regen ga afwerken...
Dit is het zowat; het eerstvolgende verslag volgt in principe binnen enkele weken!